• Home

  • Een Klacht? Niet tevreden? Meld het!

    Stoed doet haar best om u te begeleiden op een manier die past bij uw wensen en verwachtingen. Toch kan het voorkomen dat u als cliënt niet tevreden bent. Door uw kritiek of klacht bij ons te melden, stimuleert u ons om onze hulpverlening, begeleiding of dienstverlening verder te verbeteren.

    We hopen dat de lucht al klaart bij de interne mogelijkheden. Anders heeft u twee externe mogelijkheden: de clientvertouwenspersoon of de klachtencommissie.

     
    Intern

    Mogelijkheid 1: praat met uw begeleider
    Uw begeleider bespreekt uw klacht graag persoonlijk. Ook hij of zij is gebaat bij een snelle oplossing. 
     
    Mogelijkheid 2: praat met de leidinggevende
    Was een gesprek met uw begeleider niet mogelijk? Of liep het niet naar wens?
    Neem dan persoonlijk contact op met de leidinggevende van uw begeleider.

    Mogelijkheid 3: dien een schriftelijke klacht in
    Is uw klacht bij 1 en/of 2 wel besproken, maar zonder tevredenstellend resultaat?
    Schrijf uw klacht dan op in een brief aan de teamleider van uw begeleider.
    Het standaardformulier voor klachten downloadt u onder aan deze pagina. 


    Tijdspad:
    - binnen 2 weken na ontvangst van uw schriftelijke klacht krijgt u hoe dan ook een ontvangstbevestiging. 
    - binnen 4 weken krijgt u bericht als uw klacht wordt afgewezen (uiteraard met de reden van afwijzing).
    - binnen 6 weken krijgt u bericht als uw klacht verder in behandeling wordt genomen.

    Extern

    Mogelijkheid 4: De Cliëntvertrouwenspersoon

    U kunt met uw klacht ook extern terecht, bij de Cliëntvertrouwenspersoon.
    Hier  vindt u de folder, met informatie over de werkwijze en haar telefoonnummer. 

    Mogelijkheid 5: schrijf de externe onafhankelijke klachtencommissie
    Brachten bovenstaande opties geen oplossing of wilde u hier niet voor kiezen? Dien uw klacht dan schriftelijk in bij de externe onafhankelijke klachtencommissie. De leden hiervan hebben geen belang bij Stichting Onder Een Dak.

    Bij het secretariaat van de klachtencommissie kunt u het reglement opvragen. Ook helpen zij u desgewenst bij het opstellen van de klachtenbrief.
    Let op: Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.  
    Vertegenwoordigt u een cliënt of deelnemer? Vermeld dan ook de naam van de betreffende cliënt of deelnemer.

    Dit is het adres: 
    Klachtencommissie
    Stichting Corridor Dienstverlening
    Heemraadssingel 197
    3023 CB Rotterdam
    klachtencommissie@stichtingcorridor.nl
    Tel. centraal kantoor: (010) 437 54 83

    Meer weten?

    De teamleiders informeren u graag over de klachtenprocedure.

    Formulier en folders

    Download het klachtenformulier (pdf) om een schriftelijke klacht bij Stoed in te dienen.

    Download de folder (pdf) van de externe klachtencommissie

    Wilt u liever contact met de externe clientvertrouwenspersoon? Download hier de folder (pdf).